Sunday, February 15, 2015

The Ice Cream Project

hari minggu cam biasa la gi klua jalan2. makan aiskrim kat Angsana x best. jadi aku bagi cadangan kat Al nak gi The Ice Cream Project.

apa tu? sila klik sini ok.

aku tau pasal tempat ni dari drama bersiri Keluarga Iskandar kat Astro. cerita pasal famili yg based kat JB. n diorg banyak promote tempat best2 kat Jb. n aku pun terpengaruh skali. nasib baik Al ikut je. agaknya die pun sakit hati makan aiskrim dlm pasu tapi x best. hehehe

so kitorg pun cari la kedai ni. kedai ni macam susah sikit nak jumpa sbb deko die biasa je. kedai ni ada dekat deretan kedai depan restoran IT Roo. kat luar kedai ada buai. Nia suka la main buai. sampai xnak masuk. aku bagi die makan aiskrim baru la die nak. hehehe




terover cahaya la plak.




aiskrim die best. memang macam agak mahal tapi bagi aku berbaloi dgn harga. aku x kisah makan makanan mahal asalkan sedap. n memang sedap pun. aiskrim die ada 4 rasa je : coklat, vanila, cookies n cream dan butterscotch.

aku beli perasa coklat n cookies n cream. yang cookies n cream tu ok la. manis n berlemak. cuma aku x minat sangat. mungkin sbb rasa susu die kuat. yela diorg kan buat aiskrim tu sendiri. so rasa susu tu kuat.
yg perasa coklat la sedap. x manis sangat pastu ada rasa pahit2 sket. i like. rasa cam nak tambah lagi je. mujur sedar diri. hehehe

owh aiskrim ni ada rasa cam gelato. korang penah makan aiskrim Gelatomio aiskrim itali tu? cam tu la rasa die. Al ada amik video diorg buat aiskrim tapi aku malas la nak transfer. hehehe

kedai ni 2 tingkat tapi tingkat atas cam x buka je. deko dalam kedai ni biasa je. ada kaunter buat aiskrim sekali dgn cashier. pastu ada forklift ke apa ek dalam tu. Ari sibuk nak panjat benda alah tu. budak kecik ni memang x reti duduk diam. pastu sibuk nak makan aiskrim gak. habis comot muka. Nia pun sama. mulut dah bentuk cam joker dah. aku nak tolong lapkan die x bagi. lantak ko la nak.

kat situ bukan setakat ada aiskrim je, diorg ada teh jugak. macam2 teh la dari green tea, pastu english breakfast, cookies pun ada. aku beli cookies. saje buat rasa. ok la. cam makan biskut raya yg rangup. hehehe

aiskrim : rm14 (dihidang dalam cup kecil)
cookies : rm3 setiap satu
lokasi sila klik kat link atas tu ye. tu facebook page diorg.





rasa cam nak makan aiskrim lagi la. huhuhuhu











No comments:

Post a Comment